Dobjátok át ezt a linket az autóját féltő ismerősötöknek!

Az egyik legjobb pesti autószerviz oldalára fogtok jutni ugyanis: https://metaautoszerviz.hu! Én is kicsit elhanyagoltam a kocsit akkoriban, amikor hozzájuk hasonló autószerviz után kutattam, és mindenképp egy olyan helyre akartam vinni rendbe hozni, kipofozni, amelyik szimpatikus, mert mindenben belátást enged mindenhová a weboldalán. Továbbá jókat írnak róla az autós, autószervizes fórumokon, és ahol el tudom olvasni úgy nagyjából, hogy nekem mire lesz majd szükségem… És az ott, ezen a helyen mennyibe is kerül persze! A Métánál ez mind megvolt, és az árlistájuk nem csak részletes, de tetszetős árak is vannak rajta.

Vegyük végig, mi volt nekem akkor időszerű, és miket olvastam el ezekről a dolgokról, mielőtt nekifogtak volna maguk is a munkának. A fényszóróbeállításról ekképp tájékoztattak (és ez volt a legfontosabb nekem elsőkörben): egészen onnan indítva magyarázták ennek a fontosságát, hogy figyelmeztetnek, nem biztos, hogy nekünk tűnik fel először a probléma! Emiatt aztán ez egy olyan dolog, aminél érdemes észben tartani, hogy évente egyszer ellenőrizzük/ellenőriztessük azt, menetrendszerűen. Szóval lehetséges, hogy az úton, menetközben, mások, mondjuk a szembejövők jelzik nekünk, hogy probléma van. Először is erre figyeljünk…

Pláne, hogy mondjuk a rossz szögben világító fényszóró veszélyhelyzetet teremthet az utakon. Ma már képesek a szerelők számítógépen keresztül is beállítani a fényszórókat bizonyos kocsiknál, a Méta mindenre felkészült! Azonban manuálisan is, 10 perc alatt is végezhetnek vele akár. És ezen a ponton belefognak a részletes magyarázásba, hogy ez amúgy miként történik. Itt elolvashatjátok mindezt: https://metaautoszerviz.hu/fenyszoro-beallitas.

A következő igényem az volt, hogy menjen végbe végre egy DPF szűrőcsere a kocsimban. Erről a DPF szűrő csere és tisztítás almenün belül olvashattok a Méta autószerviz főoldaláról kiindulva (vagy mondjuk a blogjukban, mert az is egy opció, még a hozzájuk nem járóknak is). A DPF részecskeszűrő dízelautókban használatos. Először azt hittem, a tisztítás elég lesz, de amit nem tud az ember elolvasni általánosságban előre, akár náluk, arról ők nagyon érthetően, egyértelműen, kertelés és mellébeszélés, de fárasztó maszatolás nélkül is beszélnek. Szóval nekem emberileg is nagyon szimpatikussá vált ez a gárda. Nem volt az az érzésem egy percig sem, hogy valamiben nem pontosak, vagy akár pont, hogy túlcsordulóan túlmagyarázóak. Ettől függetlenül mindent leírnak a kiszerelés nélküli tisztításról és egyéb opciókról is. Ha sokat olvasgatunk, és odafigyelünk rá, hogy mit mondanak el egyes javításoknál, egész képzetté válhatunk a nulla szintről indulva is a Métánál.

Az utolsó dolog pedig a kuplung volt nekem. Ezen területen belül is sokkal okosabb lettem a végére… Itt aztán tényleg nem fukarkodnak a szavakkal, tudhatjuk mennyire fontos része a kuplung az autónknak… Csúszás, rángás, zajok – érdemes elolvasni szintúgy, hogy ezek közül hogyan jelzi bármelyik egyértelműen a kuplung meghibásodását. De ha például rángatást tapasztalatunk, de a kuplung mégis jól fog, akkor a kettős tömegű lendkerekekkel lehet a baj. Semmi sem egyértelmű, ezért minden tudás hasznos. De még hasznosabb annak a felismerése, hogy ha mi nem vagyunk szerelők, azért vigyük el szervizbe a kocsit végül! Ott is segíti a megértést az előképzettség.

Előre közölték velem (bár szintén már írásban is említik), hogy a kuplungnál általában a csere a fő opció, de ez alkatrészfajtára vonatkozóan, az autó részeitől függően nagyon változékony… Természetesen a kuplungra értem most én is ezt, és tényleg nagyon világosan elmondják, le is írják, hogy ez miért van így. Viszont mindenféle szerelések közben is tájékoztatnak később mindenről, jó náluk a kommunikáció igazán! Jól használják az elektronikus utakat is, úgyhogy a Métánál jól párosul a szakértelem a gyorsasággal, amit megtanultak megvalósítani, olyan sokan szereltetnek már náluk!